junglen-web-foto.jpg

Download brochuren her

Naturen kalder...

KÆRE BØRN OG FORÆLDRE

Som et led i udviklingen af børnenes fritidsliv på RpR påtænker vi at etablere skov- og Natur SFO’en ”Junglen”, under ØnskeØen fra forskole til 4. klasse. Inspirationen er hentet fra skovbørnehave-konceptet, som vi ved mange af skolens børn har gået i.

Tanken er at give børnene mulighed for at fortsætte udelivet i fritiden efter skoledagen. Det nye tilbud skal forstås som et permanent tilvalg som indebærer, at børnene er tilmeldt fra torsdag den 11. august til den 16. december. Efter juleferien er man automatisk tilmeldt Junglen, medmindre man aktivt ønsker noget andet. Her er perioden fra januar til juni. Vælger man, at ens barn skal stoppe i Junglen, vil barnet overgå til ØnskeØen på de vilkår, som gælder i vores SFO. Junglen vil have base på skolens matrikel, hvor vi etablerer bålhus og overdækket område, hvorfra aktiviteterne tager sit udspring.

FORMÅL

Det er Junglens formål:

At danne ramme om et miljø for børn og ansatte, hvor barnet kan udvikle sig til et harmonisk og selvstændigt menneske med gode sociale kompetencer.

Junglens mål er:

Trygge, frie, sunde og glade børn.

At give barnet de bedste muligheder for at udvikle sig fysisk, socialt og intellektuelt.

At formidle omsorg og tryghed, som skaber en hverdag, hvor enkelthed giver mulighed for fordybelse, udforskning og erfaring.

Dette sker i naturen, hvor:

Vi mærker årstidernes skifte, ser, føler, hører, dufter og smager.

Vi leger med sang og musik.

Vi bruger, lærer og værner om naturen.

Der gives rum for fantasien og nysgerrigheden.

Der er plads til vilde lege, hyl, skrig og latter, til at falde i staver eller at gemme sig i et træ med sin allerbedste ven.

Junglens mål skal opfyldes i et tæt og engagerende samarbejde i mellem forældre og personale. Junglen vil udnytte, at vi ikke altid ved, hvad dagen bringer; men vi vil lade os inspirere af årstiden, vind og vejr – og det, der ligger lige foran os.

GENERELT

Prisen for Skov- og Natur SFO’en er den samme som prisen for SFO. Børnene kan ikke tilmeldes Skov- og Natur SFO på timebetaling. Skov- og Natur SFO’en er alene åben på skoledage. På skolefridage og i skoleferier er børnene en del af ØnskeØen. Beskeder vedrørende børns fravær og andet rettes til ØnskeØen eller skolens kontor, der videregiver disse til medarbejderne i Skov- og Natur SFO’en.

TILMELDING

Tilmelding sker til skolens kontor.